Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa. Jest specjalistą w dziedzinie eksploatacji statków powietrznych, bezpieczeństwa operacji lotniczych, organizacji i zarządzania służbami operacyjnymi i technicznymi w sektorze lotniczym, implementacji standardów i systemów jakości oraz integracji systemów IT.
Zawodowo związany z lotnictwem od 1979 roku. Ma praktyczne doświadczenie w zakresie wykonywania czynności lotniczych w charakterze mechanika obsługi statków powietrznych, inspektora technicznego i nawigatora pokładowego. W spółce EuroLOT S.A. pełnił funkcję Szefa Jakości, natomiast w PLL LOT S.A. był m.in. Szefem Służby Kontroli Jakości, Pełnomocnikiem Dyrektora Technicznego ds. Certyfikacji.
Przez ostatnie sześć lat pracował na stanowisku Dyrektora Biura Standardów i Wspomagania Operacyjnego w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A.
Od 1998 roku aktywnie uczestniczył w pracach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Polskiej Akademii Nauk, Niezależnego Zespołu ds. Transportu oraz Towarzystwa Ekonomiczno-Społecznego.
Jest żonaty, ma dwoje dzieci.
Ukończył studia o specjalności Agrolotnictwo w Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. Zawodowo związany jest z lotnictwem od 1980 roku.
Pracował m.in. w Zakładzie Usług Agrolotniczych przy PZL-WSK-Okęcie, PEZETEL Ltd, w Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego. Ostatnio pracował jako Naczelnik Delegatury północnej w Departamencie Techniki Lotniczej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Posiada licencję pilota samolotowego zawodowego, wykonał ponad 15 000 startów i lądowań. Jest instruktorem samolotowym I klasy.Swoją niezgodę na dzisiejszą decyzję premiera RP o odwołaniu Prezesa ULC, wyrazili w proteście pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego:
„Szanowni Państwo,
Pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego pragną wyrazić stanowczy sprzeciw wobec decyzji Prezesa Rady Ministrów, wydanej na wniosek ministra właściwego do spraw transportu, odwołującej Pana Grzegorza Kruszyńskiego z funkcji Prezesa Urzędu lotnictwa Cywilnego.
Nie możemy sobie wyobrazić uzasadnienia dla tej decyzji, zwłaszcza w tak newralgicznym dla lotnictwa cywilnego w Polsce momencie. Na jesieni weszła w życie tak długo oczekiwana nowelizacja ustawy – Prawo lotnicze. Urząd obecnie stoi w obliczu konieczności przygotowania około 50 aktów wykonawczych do niej. Przed nami Mistrzostwa EURO 2012, które będą znacząco angażowały sektor lotniczy, a co za tym idzie wymagały profesjonalnego nadzoru ze strony władzy lotniczej. Tymczasowość może te przedsięwzięcia zakłócić. Nie widzimy uzasadnienia również z tego względu, że Urząd jest pozytywnie oceniany podczas audytów Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego oraz Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej.
Grzegorz Kruszyński był Prezesem ogromnie zaangażowanym, o wielkiej wiedzy merytorycznej, a przy okazji doskonałym organizatorem i wyrozumiałym szefem. Wiemy, że nasz protest nie może zmienić podjętej decyzji. Chcieliśmy jednak wyrazić swój punkt widzenia, a przede wszystkim zdumienie, że tak łatwo można w tym kraju odwołać fachowca.
Pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego „
Źródło: MTBiGM; ULC